گردهمایی نمایندگان استانی شرکت فرایند نوین با هدف تبیین برنامه استراتژیک این شرکت در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد.
در ابتدای این مراسم آقای ناصر قاسمی مدیرعامل شرکت ضمن خیر مقدم به مهمانان همایش، تاریخچۀ شرکت، مشکلات آن در هنگام تحویل و همچنین اقدامات صورت گرفته تاکنون را تشریح کردند. در ادامۀ برنامه دکتر تقی‌زاده مشاور برنامۀ استراتژیک شرکت به معرفی اقدامات انجام شده و روند اجرای برنامۀ استراتژیک پرداخت. وی ضمن معرفی همکاران خود گردهمایی نمایندگان استانی را یک فرصت دانست و خاطرنشان کرد: با استفاده از این فرصت می‌توان اهداف و برنامه‌های شرکت و برنامۀ استراتژیک را تشریح کرد و نتایج بهتری گرفت.
دکتر تقی‌زاده ضمن بیان روش‌های علمی مختلف پیاده‌سازی پروژه افزود: با مطالعاتی که انجام شده مکتب جایگاه‌داری انتخاب شده است که اساس کار مدلی به نام مدل دلتا است که از آن واسط مسلط استخراج می‌شود و نظام حاکم بر اجرای پروژۀ ماست و از نمایندگان استانی خواست با کمک خود در رسیدن به این هدف شرکت را یاری کنند. دکتر تقی‌زاده یادآور شد پروژۀ ارائۀ خدمات به فرهنگیان در مرحلۀ مطالعات و نظرسنجی است و در ماه‌های آینده فازهای بعدی آن انجام می‌شود.
وی کثرت فرهنگیان را موجب تقویت قدرت چانه‌زنی شرکت در مباحث تجاری عنوان کرد که می‌توان بر پایۀ آن مزایای تجمعی از شرکت‌های تجاری گرفت.
سپس جناب آقای شکوهی مدیرعامل شرکت صنایع آموزشی به نقد و بررسی فعالیت‌های شرکت فرآیند نوین در مورد تدوین برنامۀ استراتژیک و تعیین الگوی کسب و کار مربوطه پرداخت.
وی بیان کرد مسیری که شرکت فرایند نوین در راستای ارائۀ خدمات مبتنی بر کارت اعتباری انتخاب کرده است مسیر درستی است؛ چرا که در کشورهای همسایه هم آمار نشان می‌دهد ۸۰ درصد خریدهای کارتی با کارت‌های اعتباری صورت می گیرد و افزود: متأسفانه در کشور ما این آمار زیر نیم درصد است و این در حالی است که ۳۷۰ میلیون کارت بانکی در دست مردم است که نیم درصد آن اعتباری است.
مهندس شکوهی افزود: اگر بتوانیم ۱۰ درصد معاملات روزمره را به کانال کارت‌های اعتباری ببریم، تحول بسیار بزرگی در اقتصاد کشور و فرهنگیان رخ خواهد داد. وی توصیه کرد اگر بتوان زیرساخت مناسب اجرای پروژۀ خدمات مبتنی بر کارت اعتباری به فرهنگیان را آماده کرد، نیاز به کار دیگری نیست و فرهنگیان از همین محل می‌توانند نیازهای خود را برطرف کنند.
وی در پایان صحبت‌هایش، با بیان اینکه اقدامات مرتبط با خرید و فروش اعتبار بر اساس بخشنامۀ بانک مرکزی باید حتماً از طریق یکی از بانک‌های کشور صورت بگیرد، به پیچیدگی‌های این عرصه اشاره و ابراز امیدواری کرد که به زودی در این زمینه بانک مرکزی راهکارهای بهتری اتخاذ کند و مشکل شرکت‌های خصوصی در زمینه فروش اعتباری حل شود.
در ادامه آقای رنجبران اقدامات صورت گرفته در راستای مطالعۀ وضعیت اعضا از جهات مختلف و اولویت‌بندی نیازهای ایشان را تشریح کرد. وی با بیان این جمله که ما برای ارائۀ خدمت به فرهنگیان در قالب خدمات متنوع و مورد نیاز آن‌ها گام‌های اولیه را به صورت علمی برداشته‌ایم اظهار امیدواری کرد با تکمیل فرآیند نظرسنجی عمومی از مهرماه وارد فاز اجرایی شویم.
در ادامه این گردهمایی، جناب آقای دکتر نادر سیدکلالی، مدیر برنامه‌ریزی و مطالعات استراتژیک به ارائۀ مطالب خود پرداخت. وی با بیان اینکه در بسیاری از شرکت‌های عمومی و خصوصی کشور اعتقاد و درک درستی از استراتژی شرکتی ندارند گفت: این مسئله یک عارضه است که باید حل شود؛ چرا که اگر مدیری برنامه‌ریزی برای سال‌های آینده نداشته باشد اصولا نمی‌تواند کار خاصی از پیش ببرد و موفق باشد. وی گفت: برنامه‌ریزی استراتژیک با برنامه‌ریزی سنتی تفاوت دارد. در برنامه‌ریزی استراتژیک تحلیل محیط داخلی و خارجی به صورت همزمان و انطباق این‌ دو بر هم است که با یک نگاه طولانی‌ مدت‌ خواهد بود. وی افزود: مشکلی که در سازمان‌ها با آن مواجه هستیم، عدم اعتقاد مدیران به برنامه‌ریزی و چیدن استراتژی است که تا حدودی در فرهنگ ما جای گرفته است و تاکنون جلسات زیادی با شرکت‌های زیرمجموعۀ صندوق برگزار شده که نتیجۀ آن تدوین استراتژیک ۱۰ شرکت از ۱۸ شرکت مؤسسه است که نهایی شده و بر اساس آن می‌توانیم بگوییم در سال‌های آینده این شرکت‌ها چه باید بکنند. سایر شرکت‌ها هم در ماه‌‌های آینده به نتیجه خواهند رسید.
وی افزود: یک شرکت از میان شرکت‌های صندوق هست که در تدوین استراتژی بسیار موفق بوده و آن همین شرکت فرایند نوین است. ایشان شروع پروژۀ ارائۀ خدمات به فرهنگیان بر مبنای کارت‌های اعتباری را کار بسیار پایه‌ای و اساسی عنوان کرد که باید دیر یا زود انجام می‌شد؛ چرا که صندوق متعلق به اعضا است و باید برای آن‌ کار کند. دکتر سید کلالی خاطرنشان کرد قبلاً کارهای مشابه در صندوق صورت گرفته که موفقیت زیادی نداشته است و همین حساسیت مسئله را بیش از پیش کرده است.
در ادامۀ برنامه جناب آقای فتحی مدیر مالی مؤسسه به بیان مسائل مالی مرتبط با نمایندگان استانی پرداختند. سپس جناب آقای نعیمی عضو محترم هیئت مدیرۀ شرکت اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته در ارتباط با مجلس و دولت در راستای پیگیری مطالبات اعضای مؤسسه از دولت (سهم دولت) در سال‌های گذشته و برنامه‌های آینده برای تحقق این موضوع در لایحۀ بودجۀ دولت در سال‌های ۹۷ و ۹۸ را تشریح کرد.
در پایان آقای رنجبران ابراز امیدواری کرد با همت نمایندگان استانی ورود شرکت فرایند نوین به مقوله‌های درآمدزایی از محل ارائۀ خدمت به فرهنگیان با هدف انتفاع فرهنگیان و مؤسسه محقق شود. وی ضمن استقبال از انتقادات و پیشنهادات نسبت به نحوۀ فعالیت شرکت و نمایندگان استانی تصریح کرد: امکان دارد ساختار فعالیت نمایندگان استانی در آینده نزدیک تغییر کند.
رئیس هیئت ‌مدیرۀ شرکت فرایند نوین استحکام‌سازه همچنین تأکید کرد: بر اساس گانت‌چارتی که برای فعالیت شرکت تهیه شده است، امیدواریم تا پایان شهریور ماه پروژۀ ارائۀ خدمات به فرهنگیان عملیاتی شود.