بيش از ١٠٥٤ ميليارد ريال سهم‌الشرکه به حساب فرهنگيانی که از دوم مهر تا اول دی ١٣٩٦ بازنشسته شده‌اند، واريز شد. از ابتدای تأسيس مؤسسه تا آبان ١٣٩٦ بيش از ٢٢٤٠ ميليارد تومان به حساب فرهنگيان بازنشسته واريز شده است که بيش از ٧٢٥ ميليارد تومان آن مربوط به بازنشستگان مهر ١٣٩٥ تا دی ١٣٩٦ بوده است.
بيش از ١٣ هزار نفر از فرهنگيان محترم عضو مؤسسه در اين بازۀ زمانی بازنشسته شده‌اند و سهم‌الشرکۀ خود شامل سهم عضو، سهم دولت و سود ناشی از فعاليت‌های اقتصادی را دريافت کرده‌اند. سهم‌الشرکۀ اعضای انصرافی، بازخريدی و ازکارافتاده هم به حساب آنها واريز شد و در خصوص اعضای متوفی هم طبق قانون عمل می‌شود.
لازم به ذکر است که ميانگين سودآوری سالانۀ صندوق ذخيرۀ فرهنگيان در طول ٢٢ سال گذشته حدود ١٧ درصد بوده است؛ به طوری که بيش از ٦٠ درصد از مبلغ سهم‌الشرکۀ پرداخت شده به بازنشستگان، مربوط به سودآوری ناشی از فعاليت‌های اقتصادی مؤسسه و ٤٠ درصد آن هم مجموع واريزهای اعضا و دولت بوده است.
اين رقم تمام دريافتی فرهنگيان بازنشستۀ مذکور نيست؛ چون سود سال مالی منتهي به ٣١ شهريور ١٣٩٦ هم پس از برگزاری مجمع و تقسيم سود در بين اعضا، به حساب اين عزيزان واريز و به حساب فرهنگيان عضو هم منظور می‌شود؛ بنابراين لازم است فرهنگيان بازنشسته، حساب بانکی مرتبط با صندوق ذخيرۀ فرهنگيان را برای واريز سود در مراحل بعد فعال نگه دارند.
سهم‌الشرکۀ فرهنگيان بازنشسته به حساب‌های آنها در بانک سرمايه و سهم‌الشرکۀ اعضای بازخريد، ازکارافتاده، انصرافی و متوفی هم به حساب آنها در بانک ملی واريز شده است.