مدیرعامل شرکت فرآیند نوین وابسته به صندوق ذخیرۀ فرهنگیان کشور در نشست معاونین توسعۀ مدیریت و پشتیبانی و کارشناسان تعاون استان کردستان بر اطلاع‌رسانی افزایش سهم الشرکۀ فرهنگیان در صندوق ذخیره تا 5 درصد تأکید کرد. به گزارش ادارۀ اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان «ناصر قاسمی» صبح امروز در نشست مشترک معاونین توسعۀ مدیریت و پشتیبانی و کارشناسان تعاون و امور رفاهی آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق تابعۀ استان که در باشگاه فرهنگیان سنندج برگزار شد، با اشاره به اساسنامۀ صندوق ذخیرۀ فرهنگیان کشور گفت: بر اساس اساسنامۀ مؤسسه، اعضای صندوق می‌توانند تا 5 درصد از حقوق خود را به صورت ماهیانه به صندوق پرداخت کنند و دولت نیز برابر پرداختی، سهم خود را واریز می‌کند و در پایان بازنشستگی سرمایۀ فرد به وی پرداخت می‌شود. وی با بیان اینکه در گذشته و در اساسنامۀ صندوق به مسائل معیشتی و امور رفاهی فرهنگیان اشاره نشده است، گفت: در همین راستا توسعۀ صندوق در سطح استان‌ها در دستور کار قرار گرفت و به همین منظور نمایندگی صندوق ذخیرۀ فرهنگیان در استان‌ها راه اندازی شد.

ناصر قاسمی با اشاره به عدم اطلاع کامل مدیران و فرهنگیان از فعالیت‌های صندوق، راه‌اندازی نمایندگی صندوق در استان‌ها را یکی از اقدامات پیش‌بینی شده برشمرد و با بیان اینکه فعالیت‌های نمایندگی در قالب شرکت پیگیری می‌شود، به تشریح وظایف آن پرداخت و تلاش برای جذب و نگهداشت اعضای صندوق و تامین منابع از اعضا، پیگیری اخذ سهم دولت و تأمین منابع از دولت و خودکفایی و خودگردانی شرکت را سه وظیفۀ مهم آن بر شمرد و گفت: بحث‌های مرتبط به آموزش و پرورش به این شرکت واگذار شده است.

وی با اشاره به انتظار فرهنگیان برای اخذ تسهیلات از بانک سرمایه و با بیان اینکه بانک سرمایه، بانک تجاری بوده و قرض‌الحسنه نیست و ساز و کار لازم را در این خصوص ندارد، از تأسیس بانک فرهنگیان در آینده خبر داد و گفت: پیگیری راه‌اندازی بانک فرهنگیان به یکی از کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی واگذار شده است و در صورت تأسیس بانک فرهنگیان با دارا بودن ویژگی و شرایط لازم، پاسخ‌گوی انتظارات فرهنگیان خواهد بود.

قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامۀ استراتژیک صندوق اشاره کرد و گفت: در همین راستا شرکت فرآیند نوین وابسته به صندوق ذخیره برای خودکفایی و خودگردانی شرکت، اقدام به تعریف کسب و کار مرتبط با فرهنگیان کرده است که حاصلش فقط سود نباشد و در همین راستا با تهیۀ پرسش‌نامه و نیازسنجی، نیازهای فرهنگیان احصا شد و در حال عملیاتی شدن است. وی همچنین با اشاره به نام این شرکت گفت: در نظر است نام شرکت با مشارکت فرهنگیان تغییر کند؛ لذا فرهنگیان علاقه‌مند می‌توانند با این تعاریف، اسامی پیشنهادی خود را در این خصوص ارائه دهند و به قید قرعه به یک نفر جایزه نیز اهدا خواهد شد.

قاسمی یکی دیگری از اقدامات این شرکت را تشکیل کارگروه‌های استانی صندوق ذخیرۀ فرهنگیان برای بهره‌گیری از پتانسیل‌های موجود عنوان کرد و اظهار داشت: هم اکنون بیش از 806 هزار نفر از فرهنگیان کشور عضو صندوق ذخیره هستند. وی در ادامۀ سخنان خود با اشاره به مسائل و حواشی پیش آمده برای صندوق و انتقادات وارده در حوزۀ فعالیت‌ها گفت : انتظار می‌رود انتقادات سازنده و بر اساس مطالعات و مستندات باشد.