دکتر حمیدرضا نجف‌پورکردی از واریز حدود 305 میلیارد ریال به حساب اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان که از دوم فروردین تا اول اردیبهشت 1402 به افتخار بازنشستگی نائل آمده‌اند، خبر داد و گفت: این مبلغ شامل سود سال مالی منتهی به 31 شهریور 1401 بوده و سود سال مالی 1402 نیز طبق روال به حساب آنها واریز خواهد شد.

منبع خبر:سایت موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان: لینک

مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به اینکه مبلغ مذکور شامل واریزی عضو، واریزی تعهد دولت و سود ناشی از فعالیت‌های اقتصادی موسسه می‌باشد که به حساب 1170 نفر از فرهنگیانی که عضو این صندوق بوده‌اند واریز شد، تصریح کرد: در راستای حفظ کرامت فرهنگیان عضو، پرداخت سهم‌الشرکه در سریع‌ترین زمان ممکن و کمتر از یکماه پس از دریافت اطلاعات بازنشستگی، به حساب آنها واریز شده است.

وی با اعلام اینکه این افراد همچنین شامل بازخرید‌ها، فوتی‌ها، از کار افتاده‌ها و انصرافی‌ها هستند، افزود: با توجه به فراهم بودن زمینه افتتاح حساب غیرحضوری بانک سرمایه در سوپر اپلیکیشن فرهنگیان برای اعضای موسسه به آدرسszf.satpay.ir  ، واریزی‌ها به حساب بازنشستگان به عاملیت این بانک خواهد بود.

دکتر نجف‌پور با تاکید بر تحول در ساختار امور اعضا در موسسه و نظام پرداخت سهم‌الشرکه اعضای بازنشسته به کمتر از یک ‌ماه، گفت: این مبلغ، اولین وجوهی است که فرهنگیان بازنشسته قبل از برقراری حقوق مستمری، به طور کامل و یکجا دریافت می‌نمایند.

مدیرعامل موسسه تصریح کرد: فرهنگیانی که هنوز عضو صندوق نشده‌اند، می‌توانند با مراجعه به دفاتر نمایندگی موسسه در سراسر کشور یا ادارات تعاون آموزش و پرورش نسبت به عضویت در موسسه اقدام کنند تا از خدمات حین خدمت و سودآوری این مجموعه بزرگ اقتصادی در زمان بازنشستگی بهره‌مند شوند. همچنین فرهنگیانی که عضو موسسه هستند، می‌توانند نسبت به افزایش واریزی خود تا سقف 5 درصد حقوق و مزایا اقدام کنند.

منبع خبر:سایت موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان: لینک