به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق ذخیرۀ فرهنگیان، در اسفند پارسال ۱۵۷۱ نفر از اعضای مؤسسه بازنشسته شده‌اند و سهم‌الشرکۀ خود شامل سهم عضو، سهم دولت و سود ناشی از فعالیت‌های اقتصادی را دریافت کرد‌ه‌اند و سهم‌الشرکۀ اعضای انصرافی، بازخرید و از کار افتاده هم به حساب آنها واریز شد و در خصوص اعضای متوفی هم طبق قانون عمل شده است. این اعضا همچنین مطالبات سهم دولت تا پایان سال ۹۰ را دریافت کرده‌اند و با احیای سهم دولت برای سال‌های برنامۀ پنجم و سهم دولت در برنامۀ ششم توسعه، مبالغ مذکور به حساب آنان واریز خواهد شد.

این رقم تمام دریافتی فرهنگیان بازنشستۀ مذکور نیست؛ زیرا سود سال مالی منتهی به ٣١ شهریور ۹۸ نیز پس از تقسیم سود در بین اعضا، به حساب فرهنگیان بازنشسته مذکور واریز شد و به حساب فرهنگیان عضو هم منظور می‌شود؛ بنابراین تأکید می‌شود فرهنگیان بازنشسته، حساب بانکی مرتبط با صندوق ذخیرۀ فرهنگیان را برای واریز سود و مطالبات سهم دولت در مراحل بعد فعال نگه دارند.

پس از تصویب سهم دولت در برنامۀ ششم توسعه (مادۀ ٨٥) و ایجاد زیرساخت‌های لازم در راستای بهره‌مندی اعضای موسسه از سهم کامل دولت، برای نخستین بار امکان بهره‌مندی از این سهم تا سقف پنج درصد فراهم شده‌است و فرهنگیان عزیز می‌توانند از این فرصت استفاده کنند. لازم به ذکر است تاکنون بیش از ۳۲۰ هزار نفر از فرهنگیان نسبت به افزایش سهم عضو تا سقف ۵ درصد اقدام کرده‌اند و این روند با شتاب بیشتری ادامه دارد.

در همین حال اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان پس از بازنشستگی می‌توانند به عضویت خود در مؤسسه ادامه دهند و از سودآوری ناشی از سرمایه‌گذاری‌های کلان، به ویژه در حوزۀ پتروشیمی بهره‌مند شوند. با توجه به مالکیت صندوق ذخیرۀ فرهنگیان در سه پتروشیمی فعال کشور و همچنین بهره‌برداری از چهار پتروشیمی دیگر تا سال ۱۴۰۲ هر سال هزار میلیارد تومان به سودآوری مؤسسه اضافه می‌شود؛ بنابراین فرهنگیان بازنشسته با استمرار عضویت در صندوق ذخیرۀ فرهنگیان، علاوه بر بهره‌مندی از سودهای سرشار اقتصادی در حوزۀ پتروشیمی، از سودآوری سایر شرکت‌های مؤسسه نیز برخوردار می‌شوند و میزان دریافتی آنها در سال‌های آتی به چند برابر خواهد رسید.