مدیر عامل صندوق ذخیرۀ فرهنگیان گفت: با منظور شدن ۳۴۴۰ میلیارد تومان سود سال مالی ۹۹ به حساب اعضا، به یکی دیگر از وعده‌های خود عمل کردیم.
به گزارش سایت صندوق ذخیرۀ فرهنگیان مهدی نیکدل با اعلام این خبر افزود: از سود ۳۴۴۰ میلیارد تومانی، مبلغ ۳۱۱۰ میلیارد تومان به حساب اعضای شاغل منظور شد و ۳۳۰ میلیارد تومان مابقی به حساب فرهنگیان عضو صندوق ذخیره که از مهر ۹۸ تا اردیبهشت ۱۴۰۰ بازنشسته شده یا تسویه کرده‌اند، طی هفتۀ آینده واریز می‌شود.
وی با بیان اینکه نرخ بازده سهم‌الشرکۀ اعضاء در سال مالی ۹۹ بیش از ۵۴ درصد است افزود: سودآوری این صندوق در پنج سال گذشته بیانگر عملکرد مناسب این مجموعه بوده است؛ به‌طوری‌که سودآوری صندوق از ۲۵۰ میلیارد تومان در سال ۹۵ به ۲۸۰ میلیارد تومان در سال ۹۶ و ۶۲۰ میلیارد تومان در سال ۹۷ رسیده و از آن پس شاهد سودآوری ۱۱۰۰ میلیارد تومانی این مؤسسه در سال ۹۸ و در نهایت سود ۳۴۴۰ میلیارد تومانی در سال ۹۹ هستیم.
مدیرعامل موسسۀ صندوق ذخیرۀ فرهنگیان ادامه داد: این روند فزایندۀ سودآوری با سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در سال‌های آتی هم ادامه خواهد داشت. نیکدل با بیان اینکه فرهنگیان شاغل می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت صندوق ذخیرۀ فرهنگیان و در قسمت صورت وضعیت اعضا، سود سال مالی ۹۹ را که به حساب آنها منظور شده است مشاهده کنند، ادامه داد: فرهنگیانی که از مهر ۹۸ تا اردیبهشت ۱۴۰۰ بازنشسته شده‌اند، قبلاً سهم‌الشرکۀ خود را دریافت کرده‌اند.