به گزارش روابط عمومی شرکت فرایند نوین جلسۀ کارگروه جذب، نگهداشت و ارتقای رضایتمندی اعضای استان سیستان و بلوچستان در روز چهارم آذرماه سال جاری در محل ادارۀ کل آموزش و پرورش این استان تشکیل شد. در این جلسه مدیرعامل شرکت فرآیند نوین گفت: افزایش درصد کسر از حقوق فرهنگیان عضو صندوق به جهت برخورداری بیشتر آنها از سهم دولت و سود فعالیت‌های اقتصادی مؤسسه حق آنهاست و همۀ ما موظفیم این موضوع را به اطلاع آنها برسانیم. وی با اشاره به اینکه میانگین درصد سهم واریزی اعضا در سطح کشور به ۱/۶ درصد رسیده عنوان کرد: این رقم در استان سیستان و بلوچستان ۱/۷۵ درصد است که از میانگین کشوری بالاتر است و هدف نهایی ما رسیدن به سقف قانونی ۵ درصد است که باید در این جهت حرکت کنیم و این روند در سطح کشور در جریان است.

«ناصر قاسمی» عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان را در مقایسه با سایر صندوق‌های بازنشستگی موفق ارزیابی کرد و گفت: گواه این موضوع سود هزار میلیارد تومانی امسال صندوق است. وی خصوصی بودن صندوق ذخیرۀ فرهنگیان را یک مزیت دانست و افزود: اگر صندوق دولتی بود مشمول تحریم‌ها می‌شد در حالی‌ که از این مزیت خود استفاده کرد و با خریداری ۵۱ درصد سهام شرکت انرژی سپهر از بخش دولتی گام مهمی در جهت سودآوری صندوق برای فرهنگیان عضو برداشت. وی با اشاره به پیشنهاد شرکت فرایند نوین برای واگذاری بخشی از سهام یکی از شرکت‌های پتروشیمی به فرهنگیان عضو صندوق گفت: دستورالعمل پیشنهادی این کار نیز تدوین شده و در دست بررسی است.

وی با بیان اهمیت هم‌افزایی صندوق و آموزش و پرورش در انتقال پیام مؤسسه به فرهنگیان عضو عنوان کرد: به همین منظور از مؤثرترین و معتمدترین افراد در میان فرهنگیان برای تشکیل کارگروه‌های استانی استفاده شد. قاسمی با تأکید بر تلاش شرکت فرآیند نوین در راستای استیفای سهم دولت، به رایزنی‌های گسترده با مجلس شورای اسلامی، وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه اشاره کرد و گفت: پیگیری‌های زیادی انجام گرفته است که سهم واریزی دولت برای فرهنگیان عضو صندوق در بودجۀ سال ۹۹ مطابق عملکرد واقعی به مجلس ارائه شود.

«حمیدرضا رخشانی» مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز با بیان اینکه معتقدیم هرچه امور کشور به بخش خصوصی محول شود توفیقات بیشتری حاصل خواهد شد، از اینکه مؤسسۀ صندوق ذخیرۀ فرهنگیان یک مؤسسۀ خصوصی و متعلق به فرهنگیان است ابراز خرسندی کرد. رخشانی نیروی انسانی و اعتماد را مهم‌ترین سرمایۀ هر سازمانی دانست و گفت: متأسفانه همکاران فرهنگی تاکنون نتوانستند از خدمات قابل توجهی در حین خدمت برخوردار شوند؛ اما با رویکرد جدید صندوق امیدواریم این تغییرات به نتیجه برسد که نتیجه آن افزایش اعتماد فرهنگیان و مشارکت آنها در توسعۀ صندوق ذخیره و طبیعتا توسعۀ سرمایۀ خودشان خواهد بود. رخشانی ضمن افزایش سهم‌الشرکۀ خود به ۵ درصد، از کارگروه استان خواست همکاران فرهنگی را برای افزایش سهم واریزی خود تا ۵ درصد ترغیب کنند. در پایان این نشست، از عملکرد مثبت کارگروه استان تقدیر شد.